LIETAS, KAS RAKSTURO SLIKTAS MĀJASLAPAS
16.10.2015
Daudzi uzņēmumu vadītāji neapzinās, ka viņu mājaslapas kādam nepatīk. Citreiz pat mājaslapu veidotāji un uzturētāji to neapzinās. Tāpēc apkopojām astoņas svarīgākās lietas, kas var aizbiedēt mājaslapas apmeklētāju un potenciālo klientu, no kurām noteikti vajadzētu izvairīties.
NEPIEMĒROTI SEO ATSLĒGVĀRDI
Veidojot saturu, svarīgi ir atslēgvārdi, lai potenciālais klients varētu atrast meklēto, tāpēc jāizvēles atbilstošākie uzņēmuma darbības jomai. Ja, piemēram, sniedzat grāmatvedības ārpakalpojumus, tad izmantojiet tādus vārdus kā “grāmatvedība”, “gada pārskats” utt. Izmantojot neatbilstošus atslēgvārdus, jūs nepiesaistīsiet jaunus klientus, drīzāk potenciākajiem klientiem būs grūtāk jūs atrast.
NAV INFORMĀCIJA PAR UZŅĒMUMU UN TĀ PAKALPOJUMIEM/PRECĒM
Vienmēr izmnatojiet sadaļu “par mums”, lai īsi un konkrēti pastāstītu par uzņēmumu un tā darbības jomu, sniegtajiem pakalpojumiem un risinājumiem. Ja mājaslapas apmeklētājs nesaņems šo informāciju, viņš visdrīzāk nekļūs par jūsu klientu.
NAV NORĀDĪTS E-PASTS UN KONTAKTTĀLRUNIS
Mēs dzīvojam laikā, kad cilvēki labprātāk izvēlas komunicēt rakstiski, un ļoti populāras ir e-pasta sarakstes. Tāpēc vienmēr kontaktu sadaļā norādiet savu e-pastu, lai potenciālais klients varētu ar jums sazināties. Un nē, aizpildāma forma “sazinies ar mums” neaizstāj e-pastu. Noteikti norādet arī telefona numuru ātrākai saziņai, kā arī iespēja sazināties ar uzņēmumu sociālajos tīklos būs novērtēta.
BEZPERSONISKI ATTĒLI
Ja vēlaties mājaslapu papildināt ar fotoattēliem, kuros redzami cilvēki, izvēlieties bildes ar sevi un saviem darbiniekiem. Tādā veidā klienti varēs iepazīties ar pakalpojumu sniedzējiem un zinās, kas ir telefona otrā pusē. Automātiska video/audio atskaņošana. Ja vēlaties mājaslapā publicēt video vai audio saturu, ļaujiet lapas apmeklētājam izvēleties, vai skatīties/klausīties to vai nē un kad. Automātiskā atskaņošana var novērst klienta uzmanību, radīt neapmierinātību un nepatiku pret jūsu lapu.
UZNIRSTOŠI LOGI
Cilvēkiem nepatīk pēkšņi uznirstoši logi, kas piedāvā pieteikties jaunumiem e-pastā vai sekot uzņēmumam kādā no sociālajiem tīkliem. Viens vēl būtu pieļaujams, bet vairāki vai tas pats viens, kas vairākkārt pārādās, apgrūtinās vajadzīgās informācijas atrašanu. Ir lapas, kurās pārādās uznirstoši logi ar aicinājumu sekot uzņēmumam sociālajos tīklos. Šiem logiem ir izvēle “es jau sekoju”, bet neatkarīgi no apmeklētāja atbildes, logs ik pēc pāris minūtēm parādās atkal un atkal, un atkal. No tādas situācijas noteikti vajag izvairīties.
NESADERĪBA AR MOBILAJĀM IERĪCĒM
Viedtelefoni un planšetes turpina savu uzvaras gājienu, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai mājaslapai būtu izstrādāta mobilā versija. Bieži vien cilvēkiem nav tik daudz laika, lai gaidītu, kad ieslēgsies dators, tāpēc visu apskata telefonā vai planšetē. Jūsu bizness no tā tikai iegūs.
MĀJASLAPA LĒNI IELĀDĒJAS
Nevienam nepatīk ilgi gaidīt, lai saņemtu to, ko vēlas. Tas attiecas arī uz mājaslapu apmeklētājiem. Protams, lēna ielāde rūdīs raksturu, bet vai tiešām jūs to vēlaties? Visdrīzāk klients negribās gaidīt un jūsu mājaslapu pametīs pirms to būs ieraudzījis.