Facebook mainās: Kā izmaiņas ietekmēs lietotājus?
Tas, ka Facebook ik pa laikam veic kādas izmaiņas, nav nekas jauns. Tomēr jaunās sociālā tīkla izmaiņas ietekmēs mūs visus. Tās priecēs privātpersonas, bet juridiskām personām jeb uzņēmumiem, organizācijām u.c. šīs izmaiņas nebūs tik pozitīvas.
To, ko mēs redzam Facebook laika joslā (timeline), izvēlas algoritmu kopums, kas cenšas nodrošināt, lai mēs saņemam mums interesējošas ziņas. Janvārī sociālais tīkls paziņoja par jaunām satura politikas izmaiņām. Facebook tuvāko mēnešu laikā mainīs ziņu plūsmu tā, lai mēs vairāk redzētu draugu ziņas, nevis mediju un uzņēmumu ziņas. Sociālais tīkls vēlas uzlabot lietotāju pieredzi ilgtermiņā, tas vēlas, lai mēs justos labi, pavadot laiku sociālajos tīklos. Decembrī tika publicēts pētījums, kurā apskatīts, vai laika pavadīšana sociālajos tīklos nodara kaitējumu. Tika secināts – ja cilvēki savu laiku pavada sociālajā tīklā, skatoties video, lasot ziņas, tad tā lietošana liek justies slikti. Bet, ja notiek aktīva iesaiste, pašiem publicējot bildes vai apspriežot draugu publicēto saturu, tad sociālā tīkla lietošana liek justies labi.
Facebook dibinātājs paziņoja, ka deva savai komandai jaunu uzdevumu – lietotājiem veicināt jēgpilnas attiecības, nevis vienkārši palīdzēt atrast interesantu saturu. Mērķis ir, lai mēs redzētu vairāk to, ko publicē mūsu draugi, nevis dažādas organizācijas un uzņēmumi.
Tiks ierobežota arī video plūsma, neskatoties uz to, ka tieši pēdējo gadu laikā Facebook koncetrnējies uz video satura popularizēšanu. Tas tiek skaidrots ar to, ka video saturā lietotāji iesaistās mazāk, iesaiste nav jēgpilna. Facebook šādu laika pavadīšanu vēlas samazināt.
Kā jau tika minēts, šādas izmaiņas nepatiks uzņēmumiem un medijiem. Lai sasniegtu savu auditoriju, būs jāmaksā vairāk. Vislielākā problēma varētu būt medijiem, jo tiem ne vienmēr atmaksājas reklāmā ieguldītā nauda, lai gan apmeklētāju plūsma no sociālajiem tīkliem ir ļoti liela un svarīga.
Facebook paziņoja arī to, ka cīnīsies ar “like” un “share” vācējiem. Sociālais tīkls ierobežos tās lapas un to ziņu nonākšanu pie audutorijas, kuri izmantos tādu tehniku kā, piemēram, “spied “like”, ja tev garšo kūkas”. Jo, viņuprāt, ja lapa vēlas sasniegt lielu auditoriju, tad tai jāizvēlas apmaksāto ziņu. Starp citu, tās lapas, kas bieži publicēs šādas ziņas, var tikt sodītas ilgtermiņā, samazinot to sasniedzamību.
Lai šīs izmaiņas nepārsteigtu nesagatavotus, ir laiks sākt domāt, kā savu saturu padarīt interesantāku. Tam jābūt tādam, lai cilvēki vēlas dalīties un iesaistīties diskusijās. Ja uzņēmums vai organizācija spēj vai spēs nodrošināt vērtīgu, patiesi labu un interesantu saturu, tad no jaunajām izmaiņām nav jābīstas. Galu galā, domājams, ka mēs visi no šīm izmaiņām tiekai iegūsim, jo sociālajā tīklā redzēsim kvalitatīvāku un saistošāku informāciju, kā arī būs jēgpilnas attiecības ne tikai starp draugiem, bet arī medijiem, uzņēmumiem un organizācijām.
Autors: Matīss
2015. gada. 16. oktobrī