Sazinies ar mums
Sazinies ar mums
10 svarīgi elementi jaudīgas e-komercijas vietnes izveidošanai

10 svarīgi elementi jaudīgas e-komercijas vietnes izveidošanai

Tiešsaistes pārdošana, protams, nav nekāds jaunums – pandēmija ir tikai vēl viens iemesls arvien vairāk uzņēmumiem tai pievērsties. Pirms apsverat šāda projekta uzsākšanu, iesakām izlasīt par desmit elementiem, kas ieliks labu pamatu e-komercijas vietnei.

1. Struktūra – pirmais nozīmīgais atbalsta punkts
Gluži tāpat kā būvējot māju vispirms vēršamies pie arhitekta, arī e-komercijas vietne sākas no struktūras. Tas ir stratēģisks solis – no vajadzību un vēlmju apzināšanas līdz konkrētam plānam, kuros plauktiņos un kas atradīsies.
Laba struktūra būs ilgtspējīga – ja uzņēmumā būs pārmaiņas, uz esošās bāzes vietni varēs pielāgot. Tāpēc noteikti iesakām šo soli neizlaist un netaupīt uz to resursus. Strukūrai ir arī citas ne mazāk nozīmīgas funkcijas – tā padara galaproduktu loģisku gan klientiem, gan uzņēmuma darbiniekiem, kas ar to strādās. Pareizi uzbūvēta, tā kalpo arī kā SEO rīks – atved potenciālo pircēju pie klienta no meklētājvietnēm.

2. UX un UI jeb lietotājam draudzīgs saturs, izskats un izvietojums
User Experience un User Interface dizaineru piesaiste ekomercijas projektam šobrīd jau kļuvusi par standarta prasību. Tie ir eksperti ar zināšanām par to, kā orientēšanos vietnē klientam padarīt maksimāli ērtu, ātru un intuitīvu. Tāpat kā, plānojot pārtikas veikala izvietojumu, tiek domāts, kur novietot kases un kā sakārtot produktus, UX un UI dizaineri shēmo, kur nolikt podziņas, kā uzbūvēt iepirkuma grozu, kā kategorizēt produktus un par citām funkcionālām detaļām.
Principā, ieejot e-veikalā, klientam nevajadzētu vispār piedomāt pie tā, kā un kur kaut ko atrast. Perfekts UX un UI dizains ir tāds, kurā pircējs uzreiz orientējas pat tad, ja vietnē ienācis pirmoreiz.

3. Dizains, kas funkcionē visās ierīcēs un platformās
Tiešsaistes tirgus tendences rāda, ka arvien vairāk cilvēku izvēlas iepirkties mobilajos telefonos. Līdz ar to ieguvēji ir tie, kas radījuši ekomercijas vietnes, kuras darbojas nevainojami un izskatās konsekventi visās ierīcēs.
Ir divas pieejas, kā veidot dizainu, lai tas labi strādātu dažādos izmēros. Responsīvais dizains paredz to, ka visi elementi lapā ir fleksibli un pielāgojas ekrāna lielumam. Adaptīvais dizains – katrai ierīcei tiek izstrādāts cits un tikai tai piemērots izkārtojums un detaļas. Nav vienas atbildes uz jautājumu, kuru no šiem ceļiem izvēlēties. Labs UI dizaineris ieteiks katram produktam un budžetam piemērotāko.

4. Drošība
Jā, drošības sistēmai vajadzētu būt jau iestrādātai struktūrā – ja vēlamies, lai bažas par klientu transakcijām nelaupa naktsmieru, par to jāpadomā jau projektā sākumstadijā. HTTPS domeins, maksājuma sistēma, kas neuzglabā kredītkāršu datus uz vietnes servera, atnivīrusa un citu ļaunprātīgu programmatūru ķērāji, ugunsmūri, SSL sertifikāti, vairākslāņu drošības sistēma, regulāra back-up plāns – izklausās daudz un sarežģīti, bet tieši tik uzmanīgam jābūt interneta veikala saimniekam, lai zagļi no tā neiznestu svarīgus datus.
Kad drošības sistēma uzbūvēta, vēl pēdējais solis ir iegūt trešās puses apliecinājumu. Tādas kompānijas kā McAffee un Truste piedāvā tā saucamos uzticamības zīmogus, kas veikala apmeklētājiem un meklētājprogrammu algoritmiem garantē vietnes drošību. Jāteic gan, ka šādi zīmogi nav lēts prieks, tāpēc tos iegādāties iesakām liela mēroga ekomercijas projektiem.

5. Saturs – saprotams un strukturēts
Kad pamati gatavi, uz tiem var būvēt veikala redzamo daļu – tekstus, attēlus un video. Saturam ekomercijas vietnē ir vairākas funkcijas. Pirmkārt, tam ir saprotami jāizskaidro produkts potenciālajam pircējam. Otrkārt, jāatspoguļo zīmola tēls un jāveido saikne ar potenciālo pircēju. Treškārt, jāsastrādājas ar meklētājvietnēm kā SEO rīkam – jāatved klients pie uzņēmuma.
Interneta veikalā saturs nav tikai produktu apraksti un to attēli (lai arī nenoliedzami tiem ir ļoti liela nozīme) – ir vēl daudz citu svarīgu pozīciju, sākot ar pašas vietnes nosaukumu un beidzot ar zīmola stāstu. Un, galu galā, tam, kādi atslēgas vārdi tiks izmantoti un kā teksti un attēli tiks strukturēti lapā, būs liela ietekme uz Google algoritmu.

6. Ātrums ietekmē visu
Cik ilgi jūs esat gatavi gaidīt, kamēr ielādējas lapa? Pētījumi rāda, ka liela daļa lietotāju atbirst jau pēc pirmajām 2-3 sekundēm. Satura izvēle internetā ir tik milzīga, ka cilvēki drīzāk dosies uz kādu citu lapu nekā veltīs laiku gaidīšanai. Britu kompānija Brand Perfect pēc izpētes ziņo, ka 67% pircēju atzīst, ka lēnais ielādes ātrums ir galvenais iemesls, kāpēc viņi pamet iepirkuma grozu interneta veikalā. Gan pieredze, gan dati rāda – ekomercijas vietnei ātrums ir nozīmīgs rādītājs, kurš, starp citu, ietekmē arī tās attiecības ar Google algortimu.
Lai arī cik skaisti, sarežģīti un moderni ir izveidots veikals, tam tomēr arī jāatbilst prasībām, kas ietekmē tā ielādes ātrumu. Labs padoms jebkuras interneta vietnes izstrādātājiem – uzreiz rēķināties ar to, ka potenciālajam klientam būs slikts interneta pieslēgums un ņemt to kā atskaites punktu optimizācijas procesā.

7. Analītika klientu plūsmas analīzei
Lai arī kā gribētos, ekomercija nedarbojas pēc vienas receptes visiem zīmoliem un produktiem – tas ir nepātraukts izpētes process par to, kā un ko cilvēki pērk. Tāpēc iesakām savu interneta veikalu izmantot ne tikai kā pārdošanas, bet arī kā analītikas rīku. Prasmīgās roku darināts un tikpat prasmīgās rokās nonācis, tas atbildēs uz daudziem svarīgiem jautājumiem. No kurienes cilvēki atnāk uz veikalu? Cik bieži atgriežas? Cik daudz ir nepabeigtu, pamestu pirkumu? Kurās diennakts stundās ir lielāka klientu plūsma? Kuri produkti un kādai auditorijai ir pieprasītāki? Tie ir unikāli dati, bez kuriem grūti nodrošināt interneta veikala ilgtspēju.

8. Darbs ar pastāvīgājiem klientiem
Pēdējo gadu laikā redzam, ka daudzu uzņēmumu fokuss mainījies no histēriskas jaunu klientu piesaistes uz nosvērtu koncentrēšanos uz pastāvīgo klientu bāzes uzturēšanu. Un šeit liela nozīme būs jau pieminētajai analītikai, lai šos pircējus atpazītu un izsekotu viņu gaitām lapā.
Jau lapas izstrādes procesā var paredzēt rīkus, kas palīdzēs uzturēt attiecības ar pastāvīgo klientu – reģistrēšanas formas, biedru klubi, atlaižu sistēmas, produkta abonēšanas iespējas, forumi, čati, meilinga listes utml. Piemēram, tāda vienkārša opcija kā iespēja paziņot klientam, ka viņu interesējošās preces atkal parādījušās veikala noliktavā, var atnest papildu ienākumus.

9. Privātuma politika un GDPR
Mūsdienās bez noteiktu normu ievērošanas nevar eksistēt neviena vietne, kas uzkrāj jebkāda veida datus par apmeklētājiem. Eiropas Savienības noteikumi paredz, ka cilvēkam, kurš pirmo reizi ienāk lapā, ir jāpajautā atļauja uzskaitīt viņa gaitas tajā. Veikala privātuma politikai ir jābūt absolūti caurspīdīgai. Vai tiek izmantotas sīkdatnes? Vai dati par apmeklētāju tiks nodoti trešajai pusei? Kā informācija tiks ievākta? Vai lapa ņem vērā cilvēka atrašanās vietu un citu personīgo informāciju?
Jā, lielākoties cilvēki ieklikšķina “piekrītu” un garo noteikumu un paskaidrojumu lapu lielākoties nemaz neizlasa, tomēr tā ir svarīga komponente, kuru izlaist nedrīkst.

10. Informācija par kompāniju
Visbeidzot gan lietotāju ērtības, gan veikala uzticamības un Google algoritma dēļ vietnei jāsatur informācija par veikala turētāju. Ienākot jaunā lapā un apsverot, vai šim pārdevējam var uzticēties, daļa apmeklētāju meklēs kontaktus, uzņēmuma fizisko atrašanās adresi, kā arī informāciju par piegādi un iespējām atgriezt preci. Vēl jo vairāk – šī ir vieta, kur tava kompānija var izstāstīt savu stāstu. Vai tas ir ģimenes uzņēmums? Kādēļ un ar kādu ideju tas radies? Kādas vērtības tas pārstāv? Lūk, te ir iespēja labam tekstu redaktoram un dizainerim radīt labu pirmo iespaidu.

Raksti

Facebook mainās: Kā izmaiņas ietekmēs lietotājus? Skatīt vairāk
LIETAS, KAS RAKSTURO SLIKTAS MĀJASLAPAS Skatīt vairāk
MĀJAS LAPAS RESPONSĪVAIS DIZAINS – NEPIECIEŠAMĪBA VAI LIEKA IZŠĶĒRDĪBA? Skatīt vairāk
Bizness sociālajos tīklos: iconcept ceļvedis Skatīt vairāk
Cik maksā mājas lapas izstrāde? Skatīt vairāk
Vai zini, ko patiesībā simbolizē BMW, AMAZON, LG un citu populāru zīmolu logotipi? Skatīt vairāk
Mājas lapu izstrādes cena Skatīt vairāk
Mājas lapas izstrāde un tās galvenie posmi Skatīt vairāk
Mājaslapas responsīvais dizains – vēlreiz par svarīgāko Skatīt vairāk
Kas jauns mājaslapu izstrādē? Tendences 2020-2021 Skatīt vairāk
Skatīt vairāk

Kontakti

Satekles iela 2c, Rīga, Latvija, LV-1050

+371 67 288 887

[email protected] © SIA iConcept 2021

SIA “iConcept” 2023. gada 3. aprīlī ir noslēdzis līgumu Nr. SKV-L-2023/198 ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par atbalsta saņemšanu pasākuma “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes (cookies). Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.